om store og små hverdagsproblematikker, om store og små eksistentielle problematikker, om store og små samfundsproblematikker mm.. Altså om intet mindre end det at eksistere som et moderne menneske i vejle mm....
fredag den 30. august 2013
torsdag den 29. august 2013
liebhaverne
Jeg
ser liebhaverne hver onsdag, og jeg kan ikke slippe fornemmelsen af at mange
af de potentielle købere, der får fremvist husene, ikke er interesseret i
at købe husene, men mere bruger indslaget om dem som potentielle købere
som reklame for dem selv og deres virksomheder/personer - jeg mener fx
aldrig, at jeg har hørt om en køber, der selvom han/hun har synes, det var en
fantastisk ejendom, han/hun fik fremvist, har købt ejendommen. Et sted er det
ynkeligt.
onsdag den 28. august 2013
tirsdag den 27. august 2013
performance om ingenting
Performance om ingenting
Jeg siger: Hvad er
ingenting?
Jeg holder en pose i hanken
med min venstre hånd.
Jeg siger: Der er ingenting i posen. Er en pose
uden noget i ingenting? Nej, for posen er til stede som pose og kan fyldes med
noget, men den er bare ikke fyldt med noget.
Jeg klipper bunden af posen
og holder posen i hanken med min venstre hånd.
Jeg siger: Er en pose
uden bund ingenting? Nej, for selv om posen ikke er fyldt med noget, er posen stadig en pose, selvom
det er en ubrugelig pose.
Jeg gemmer posen væk.
Jeg står uden noget i
min venstre hånd, der hænger slapt ned langs min krop.
Jeg siger: Er en hånd,
der bærer en pose i hanken, der ikke er til stede fysisk som en pose, men kun som en
forestilling om en pose, der bæres i hanken, ingenting? Nej, for posen er til stede som
forestilling om en pose, der bæres i hanken af en hånd.
Jeg står stadig uden
noget i min venstre hånd, der hænger slaps ned langs min krop.
Jeg siger: Er en hånd,
der ikke bære en pose, ingenting? Nej, for hånden er tilstede som en hånd, der
ikke er tilstede som en hånd, der holder en pose i hånden.
Abonner på:
Opslag (Atom)


