mandag den 11. februar 2013

standpunkt 24

Overvejer, når det bliver lidt varmere, at starte en fotoserie om tissende køer i modlys (kom faktisk først til at skrive modvind). Det skal have en dybere betydning, det skal ikke være en registrering. Men hvordan opnår jeg det? Køer skal malkes for at overleve (har jeg en forestilling om). Køer = kunder i gebyrbank nr. 1, Danske Bank? Øh nej! Jeg er kunde i Danske Bank og ser mig ikke som en ko, omend det jo nok giver sund fornuft at skifte bank, jeg kan bare ikke gennemskue, hvad alternativet er, tror af princip ikke på bankfolk. Hvorfor køer? Theodor Philipsen malede mange af den type ko-motiver, som jeg forestiller jeg skal tage, men det handlede om lyset, det havde et impressionistisk ærinde, mener jeg at have læst et sted. Hvorfor køer? Jeg tror det måske, det er fordi tissende køer er lidt ulækre og grimme. Det grimme som en reaktion på dyrkelse af det skønne. Det er i og for sig et ondsvagt argument, så jeg tror sku jeg dropper ideen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar