lørdag den 3. januar 2015

macho-kunst

Jeg forestiller mig, at jeg laver "macho-kunst" i stil med Jackson Pollock. 

Jeg står ved siden af plamagen på billedet. Jeg peger på plamagen og siger: "Se det er en skulptur".
   En tilfældig forbipasserende stopper op og siger: "Så det skal være kunst?"
   Jeg siger: "Ja, det er en skulptur, der har titlen: Det sidste i en dåse Fanta Exotic smidt væk, fordi den havde mistet sin brus. Skulpturen er en reference til et værk af Bruce Nauman med titlen: Coffee thrown away because it was too cold".
   Den tilfældige forbipasserende siger: "Men det er jo blot Fanta Exotic spildt på gulvet i stueetagen i Bryggen (min kommentar: indkøbscenter i Vejle)?"
   Jeg siger: "Ja, det er korrekt".


Den tilfældige forbipasserende giver mig et ordentlig lag tæsk. En brækket næse og fire brækkede ribben. Jeg siger "Tak" til den tilfældige forbipasserende. Jeg er tilfreds med forløbet. Jeg er selv blevet til er kunstværk. Jeg er næsten blevet til en reference til en performance af Chris Burden, hvor han får en til at skyde sig i armen med et gevær (se det her: http://www.youtube.com/watch?v=JE5u3ThYyl4&sns=em).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar