onsdag den 24. juni 2015

våd asfalt og James Dean

Jeg har altid synes, der er noget sentimentalt over våd asfalt. Det minder mig altid om en plakat, jeg havde til at hænge på mit værelse i teenageårene af James Dean. Det var et litografi Gottfried Helnwein og havde titlen "Boulevard of broken dreams" og var inspireret af et fotografi af Dennis Stock. Jeg synes, det så sejt ud, at James dean havde smøgen til at hænge i munden. Og i mange år prøvede jeg også gøre tricket efter, men jeg tror, mine læber var for smalle, for det var næsten umuligt at få smøgen til at balancere på samme cool måde som James Dean, mens jeg gik. Smøgen vippede op og ned, som om den var vippe, og som om jeg vippede med en vaskemaskine, der pipper, at nu er den færdig. Jeg tror mine smalle læber gjorde, at der var for lidt hvileflade til filteret - jeg røg hjemmerullet.
Mit billede af våd asfalt er i øvrigt taget efter jeg har været ovre og købe en dunk ymer i Fakta.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar