mandag den 25. april 2011

is og smeltende is ved 14 grader

Når jeg køber en is, vælger jeg en flødeis frem for en sodavandsis. Lidt forsimplet er forskellen mellem de to typer is, at flødeisen mætter, sodavandsisen slukker tørsten. En af grundene til at jeg vælger en flødeis, er, at jeg ofte er sulten, når jeg køber en is. Et sted er det skræmmende, at jeg spiser en is for at stille min sult, hvilket også er en af grundene til, at jeg måske er en smule overvægtig. Men en anden lidt kringlet grund til valget hænger også sammen med, at sodavandsis er vanddrivende – i hvert fald i min forestillingsverden. Hvis jeg spiser en sodavandsis, skal jeg derfor tisse inden for et overskueligt tidsrum – igen i hvert fald i min forestillingsverden. Og dette udgør et stort problem i min forestillingsverden, hvis jeg er i byen. Hvis der er noget jeg virkelig frygter, er det offentlige toiletter! For det første er de som regel ualmindelig klamme, især herretoiletterne, hvor der er søer af tis på gulvet og brættet, og der altid ligger et eller andet udefinerligt organisk og flyder på gulvet. For det andet frygter jeg altid, at der ligger en kanyle på gulvet, som jeg kommer til at sparke til eller stikke mig på eller der er blod et eller andet sted, jeg ikke har observeret. Jeg mener simpelthen, at det er utilgiveligt, at der ikke eksistere fikserum til narkomaner, og der for den sags skyld ikke udleveres gratis heroin til de mest hærdede narkomaner. Ikke kun for min egen skyld for at fjerne dele af min frygt, men fordi livet som narkoman er uværdigt, de stresses af politiet, lever under kummerlige forhold mm.. Med fri heroin og fikserum vil man undgå, at der ligger kanyler på gulvet og narkomaner vil langt hen af vejen få et tåleligt liv uden alle mulige infektioner mm. Toiletter i IC3 togene er som regel i orden, det samme med toiletterne i fx Legoland. Det hænger selvfølgelig sammen med, at der er disse steder er ”brugerbetaling” for, at færdes på disse områder. At politikere på højrefløjen ikke har forståelse for, at der burde eksistere fikserum og fri heroin, kan skyldes, at de aldrig havner i situationer, hvor de skal bruge offentlige toiletter. De har masse af penge og kan lige smutte ind og købe en kop kaffe et sted, hvor der er kontrol med, hvem der bruger toiletterne. De skal ikke finde en med mening med livet som Francis Alÿs, der skubber en isblok gennem Mexicos gader (se video: http://www.youtube.com/watch?v=ZedESyQEnMA). De rige akkumulerer. 


KLIK PÅ BILLEDET FOR AT SE DET I STORT FORMAT

Ingen kommentarer:

Send en kommentar