mandag den 18. april 2016

performance med malertape

Performance: i går, søndag den 17. april, lavede jeg en performance, hvor jeg næsten hele dagen gik rundt med et stykke malertape i panden. Jeg var blandt andet i Føtex og handle ind, gik tur med hunden, var på lossepladsen, men var mest derhjemme på sofaen og læse, havde en del bogsektioner fra Weekendavisen, jeg manglede at læse, samt se fjernsyn, så blandt andet 1 del af natportieren, som jeg synes, virkede ret lovende. Mere formelt er performancen en reference til Adrian Piper, der i 70'erne på et tidspunkt lavede en performance, hvor hun kørte rundt i en bus med en hvid klud i munden. Piper brugte det offentlige rum til at lave performance i, i 70'erne lavede hun netop en del performance i det offentlige rum, de havde den samlede titel "catalysis".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar