lørdag den 13. december 2014

ATLAS OVER VEJLE

Jeg har udgivet denne her bog "Atlas over Vejle" sammen med Peter H. Olesen i mit forlags samarbejdsserie - elefantsæbe (skal tisse).

Om bogen fortæller Peter:
"claus ejner kommer fra Nørremarken, jeg er fra Søndermarken. Vi kendte ikke hinanden før vi begyndte dette projekt, denne bog, men vi har det til fælles, at vi begge kommer fra Vejle og at vi begge er blevet en slags kunstnere - og dermed mønsterbrydere - i vores voksne liv. claus ejner er uddannet og lever som billedkunstner, men også som digter, jeg er sangskriver men udgiver også romaner og digtsamlinger. 


En af de sikkert mange forskelle på claus ejner og mig - han er fra Nørremarken, jeg fra Søndermarken – er, at jeg forlod Vejle, da jeg var gammel nok til det, som 21-årig i 1983, mens claus ejner stadig bor i byen. Derfor er mine digte om fødebyen præget af erindringer om det der var. Efter at have læst mine tilsendte input er claus ejner efterfølgende gået ud i byen bevæbnet med sit kamera og sine aktioner og har undersøgt det der er.


ATLAS OVER VEJLE er vores Vejle, du har sikkert dit!"

ATLAS OVER VEJLE (78 sider) er udgivet af forlaget dada-invest i serien Elefantsæbe (skal tisse).




ATLAS OVER VEJLE koster 100,- kr og kan bestilles på: clausejner67@gmail.com 
 
Udgivelsen af bogen er støttet af Vejle Billedkunstråd.


LÆS INTERVIEW I VEJLE AMTS FOLKEBLAD HER 

LÆS Troels Laursens anmeldelse i North Art magasine HER

ATLAS OVER VEJLE har fået en fin lektørudtalelse:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar